Ergens onderweg

Down by the river

Volgende halte is de Mekong Delta. De uitgelezen plaats voor een boottrip. Een groot deel van het leven speelt zich hier dan ook af op en in het water. We zien oa winkeltjes, huizen en een tankstation op het water, drijvende marktjes en mensen die hun dagelijkse ‘douche’ nemen in de Mekong.

mekong

We bezoeken een eco-plantage met oa fruitbomen, cocosnoten etc. en kunnen proeven van Mekong Whisky. ’s Avonds krijgen we een mooi versierde vis voorgeschoteld.

mekong 2

Om verder naar Cambodja te reizen lijkt het ons logisch in het zuiden de grens over te steken en dan in Cambodja terug naar boven te reizen richting Laos. Blijkbaar zijn we de enige toeristen die dit logisch vinden en komen we aan op een busstation waar de laatste ‘comfortabele’ bus richting grens al is vertrokken. Al snel worden we aangeklampt door de lokale minibus verkopers. We wagen het erop, zien het avondleven in de Mekongdorpjes passeren aan een sneltempo en arriveren een 5 uur later aan het grensstadje. Hier rijden we natuurlijk eerst voorbij (zodat het net te ver is om terug te wandelen). We worden afgezet aan het verlaten busstation waar we reeds vriendelijk opgewacht worden door 2 mototaxis die ons graag tegen kleine vergoeding naar een hotel brengen en ons transport voor de volgende dag regelen. Commerçanten zijn het wel, die Aziaten… Dit is onze laatste nacht in Vietnam. De eerste maand is voorbij gevlogen!

3 gedachtes aan “Down by the river

1. moeke

ah, baard afgeschoren, je bent weer herkenbaar.
    curieus of Cambodja ook zoveel pracht en avontuur te bieden heeft.
    doe zo verder

2. grote bolle zus

Hoedjes hoeven niet 🙂
    We hebben gisteren goed gefeest voor n jos 60ste verjaardag. We hebben jullie ‘herdacht’!
    Ik ben nog steeds bol dus Sara kan de pronostiek al niet meer winnen!
    Misschien bij de volgende Boedha een donatie doen dat ie voor de 11de komt! Merci!